onsdag 8. juni 2011

Natt og Dag.

Først en liten kommentar til garnvalg:
Når jeg skal velge garn til sokkene mine, er jeg ikke så nøye på om det er samme garntype i ett og samme sokkepar. Garnet bør være slitesterkt slik at sokkene holder en stund. Benytter gjerne Heilo og Peer Gynt, men masse annet også. Det viktigste er egentlig at fargene stemmer med motivet eller at det blir gode fargenyanser på sokkene.

Jeg farger litt garn selv også, men som regel benytter jeg ferdigfarget garn i sokkene mine. Garnet man farger selv blir som regel litt mattere enn det man kjøper ferdigfarget. Jeg skal legge ut noen bilder av sokker jeg har strikket av selvfarget garn litt seinere. Men først får jeg nesten legge ut bilder at noen Natt og Dag-sokker som jeg har lovet å legge ut til enkelte oppfordere.

2 kommentarer: