lørdag 23. februar 2013

Ullas Vanter

Jeg holder stadig på med å få tømt lageret med garn (noe jeg er redd vil ta sin tid) og er ivrig med å strikke votter om dagen. Jeg fant mønsteret på disse vottene gratis på internett (klarer selvsagt ikke å finne igjen mønsteret i farten), men vottene heter Ullas vanter og er laget av Anne Abrahamsen tror jeg.

Synes ikke at det ble så pent med den lyse rosa fargen nederst på vottene, så jeg pyntet litt på de med å sy på "juksesting" med litt mørkere rosa  garn.

Etter: Med mørkere rosa pyntesting på hjertene nederst.


Før: med bare lyse rosa hjerter nederst


4 kommentarer:

  1. Søk i google bilder på ordet "cimdi" og du vil finne mengder med latviske votter i flotte fargekombinasjoner. :o)

    SvarSlett
  2. Hei!
    Så herlig en blogg du har!! :) Har lagt meg til som følger, for jeg er "dypt forelsket" i disse siste vottene du har lagt ut ;)
    Det er bare nydelige!!! Skulle gjerne hatt oppskriften, men kanskje jeg greier å ta dem ut fra bildene dine, om jeg får lov? Eller har du laget oppskrift?

    Ønske deg en flott søndag!

    SvarSlett
  3. Hei Ann Elisabeth.
    Så koselig at du liker bloggen min. Jeg deler det jeg kan, men er også opptatt av mønsterrettigheter overholdes. Hvis jeg finner igjen linken til disse vottene skal jeg legge det ut. Jeg lå ute på nettet, så jeg har ikke laget mønster på disse vottene. Bare å kopiere ut fra bildene..

    Hei Siv.
    Ah.. se der ja.. der dukket det jammen opp mange fine votter. Votter fra Litauen, Estland og Latvia er kjempefine. Jeg har flere bøker med mønster. Det er egentlig bare å sette i gang med å strikke flere votter. Synd tida ikke helt strekker til. :-)

    Ha en kjempefin søndag, Siv og Ann Elisabeth.

    Hilsen Kari

    SvarSlett
  4. Jeg syns de ble utrolig fine! Og veldig bra fargevalg ;)

    SvarSlett